I dont understand how to get Infuse to present my movies as shown in this picture.
I only see folders but when i go in the folder i see fan art.
All my movies is located inside their own folder but maybe thats wrong?
I dont understand how to get Infuse to present my movies as shown in this picture.
I only see folders but when i go in the folder i see fan art.
All my movies is located inside their own folder but maybe thats wrong?
Hi Lappen71!
I had to manually go into each folder and back again to start the metadata fetching.
Haha antar att du är samma endumen som på minhembio
Det låter väldigt konstigt att man måste göra det om man har tusen filmer!!!
Sen så är det bara själva filmen som får en bild och inte den mapp som filmen ligger i så det ser väldigt fattigt ut.
Ser inte alls lika snyggt och välorganiserat som med tex Plex
Sen så är det bara själva filmen som får en bild och inte den mapp som filmen ligger i så det ser väldigt fattigt ut.
Ser inte alls lika snyggt och välorganiserat som med tex Plex[/quote]
Rätt gissat!
Ja, håller med om att det är konstigt att man ska behöva göra så. Men jag har precis som dig filmer i mappar och när jag väl gått in i mappen och Infuse har hittat filmen så backar jag tillbaka och då tar det nån sekund så har även mappen ändrat till rätt cover art.
Ser inte alls lika snyggt och välorganiserat som med tex Plex[/quote]
Rätt gissat!
Ja, håller med om att det är konstigt att man ska behöva göra så. Men jag har precis som dig filmer i mappar och när jag väl gått in i mappen och Infuse har hittat filmen så backar jag tillbaka och då tar det nån sekund så har även mappen ändrat till rätt cover art.[/quote]
Hm…det gör det inte för mig utan det är enbart filmfilen som får rätt thumbnail-bild
I figured this was the case, after 1.5 hrs of opening shit, I still only had approx. 10% of the metadata downloaded. I then aborted, cleared metadata and uninstalled the app.
What kind of files do you have in these folders?
Infuse will treat single movie folders as playable items, but if these folders have more than one video or other folders inside then Infuse will simply treat them as normal folders.
Infuse will treat single movie folders as playable items, but if these folders have more than one video or other folders inside then Infuse will simply treat them as normal folders.[/quote]
Having the same issue, in particular folders with a Subs subfolder, or 2-CD movies. Though, even single movie folders display as a folder rather than as metadata.
The same happens for TV series, for me. The episodes of a season get aggregated within that seasons folder, but that metadata object for the season doesn’t replace the folder. I have to go Show Folder → Season Folder → Season Metadata → Episode. Even when all of the seasons have been fetched it doesn’t aggregate under one show.
Also, I think the folder name should be tried if metadata can’t be found for the file(s) within, as sometimes the movie filenames are abbreviated (or if there’s cd1/cd2, etc).
Infuse will treat single movie folders as playable items, but if these folders have more than one video or other folders inside then Infuse will simply treat them as normal folders.[/quote]
Having the same issue, in particular folders with a Subs subfolder, or 2-CD movies. Though, even single movie folders display as a folder rather than as metadata.
The same happens for TV series, for me. The episodes of a season get aggregated within that seasons folder, but that metadata object for the season doesn’t replace the folder. I have to go Show Folder → Season Folder → Season Metadata → Episode. Even when all of the seasons have been fetched it doesn’t aggregate under one show.
Also, I think the folder name should be tried if metadata can’t be found for the file(s) within, as sometimes the movie filenames are abbreviated (or if there’s cd1/cd2, etc).[/quote]
The subfolders are what is throwing Infuse off in this case.
In order to be treated as a playable video (with cover art shown) a folder can have only the following file types.